14 Ekim 2015 Çarşamba

Sağ Tıklama Menüsü Özelliştirme

İşletim Sistemi: Vista ve Win 7

1.  Çalıştır kısmına regedit yazarak Kayıt Defteri Düzenleyicisi'ni açıyoruz.
2. "HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell" yoluna geliyoruz.
3. "shell" klasörüne sağ tıklayıp "Yeni" sekmesinden "Anahtar"ı seçiyoruz. Sağ tık menüsünde ne görünmesini istiyorsanız onu yazın. Ben örnek olarak adını "Winamp" yazdım.
4. Oluşturmuş olduğumuz "Winamp" klasörüne sağ tıklayıp "Yeni" sekmesinden "Anahtar"ı seçiyoruz ve adını "command" olarak yazıyoruz.
5. Sağ tarafta "Varsayılan" adındaki dosyaya çift tıklayın ve "Değer Verisi" yazan kısma winampın çalıştığı dosyanın yolunu yazıyoruz.
Aynen şöyle: "C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" (Tırnaklar dahil)
6. Bilgisayarınızı kapatıp yeniden açınca işlem tamamlanmış olacak.
Not: Ben örnek olarak winampı gösterdim. Tercihe göre istediğiniz programı yapabilirsiniz. Programlar dışında şunları da ekleyebilirsiniz.
1) Denetim Masası: "rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL" (Tırnaklar olmayacak)
2) Program Ekle Kaldır: "C:\Windows\System32\rundll32.exe shell32,Control_RunDLL Appwiz.cpl" (Tırnaklar olmayacak)

Kaynak : Chip

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder